Selasa, November 28, 2006

kuak lentang hoh hoh...!!

Sambungan sikit lagi pasal a walk on memory lane xP Setiap kali ada perayaan kat Malaysia, semua student Malaysia dengan family masing-masing akan berkumpul di Malaysia Hall untuk meraikan sama-sama walaupun kitaorang nun jauh di England ^_^ Masa tu untuk bebudak ada acara sukaneka. Selalu gak masuk join bersama Ryu-kun dan adik beradik dia ekeke... Termasuk jugak Far. Masa tu rapat dengan Far tapi skang dah tak berapa. DIa dah kahwin dah pun. Tak tau bila ahaha... Tapi setelah sekian lama tak bersua muka, dia ada datang menziarah. Muka memang dah matured gila. Bini oranglah katakan xD

Masa sekolah kat Anderton Park dulu, setiap pelajar diwajibkan masuk kelas renang. Kolam renang tu pulak luar daripada bangunan sekolah so kalau ada swimming lessons, maka ada rombongan berjalan kaki ke swimming complex kat area Birmingham tu. Biasa saya pakai pelampung kat lengan tu and berenang kat kawasan cetek xD Tak suka berenang sebenarnya uhuhuhu... Biasanya setelah dua tiga lessons, akan ada ujian untuk tentukan tahap renang memasing. Kena berenang tanpa pelampung. Dekat kawasan dalam pulak tuh. Iskkk... selalunya saya akan gagal haha tapi Leli-imouto pernah dapat certificate kecemerlangan berenang.

Bila dia dapat macam tu, mula la jeles sket. Lalu minggu seterusnya, terus transform jadi orang yang terer giler berenang xD Cikgu pun ternganga besar. Eheh... rupanya saya boleh berenang cuma selama ni malas kot. Ahaha saya sendiri pun terkejut dengan keupayaan yang dijana semangat cemburu kat adik sendiri heeeeeeee... Dan seperti yang dijangka, saya pun dapat certificate yang sama tapi lebih up sketla daripada Leli-imouto punya. Puasnyer ati ohohoho... Tapi tula. Sebab masih kecik, so tak tau kepentingan sijil tu. Buat macam kertas biasa. Iskkk... kalau tak, dah lama ada dalam simpanan saya sekarang. Sedihnyaaaa...

Tapi sekarang dah tak reti berenang. Tak pernah praktikkan sejak kembali ke Malaysia so dah lupa teknik apungan badan semua tu. Leli pun sama. Lagipun, geli ahh nak berenang dengan umur camnih hahaha... Result nya? Pernah lemas kat Port Dickson masa darjah enam hahahaha... tu pun sebab nak selamatkan Leli-imouto. Podah cit betul. Dia yang berenang kat kawasan dalam. Saya kat kawasan cetek cuba tarik dia. Tapi mungkin sebab dia panik kot, dia tarik saya masuk kawasan dalam tu and seterusnya jadikan saya medium loncatan ke camne tah untuk berusaha kuar ke kawasan cetek. Caranyer dengan menolak saya ke dalam air untuk dapatkan momentum keluar air. Iskkk...

Bila dah rasa cam nak out jer, nak kata babai, world... ada satu tangan kaut saya ke atas. Rupanya si lifesaver yang cam Baywatch tu cuma dia takdelah pakai spender je ekekeke... Leli-imouto dah pun selamat berada kat tebing sebelum saya. Hmm... Tula pengalaman near death yang pernah dialami xD Uhhh... itulah rasanya kot. Nak tolong orang tapi diri sendiri tetiba tak pepasal dijadikan korban. Mungkin sebab tulah sedikit sebanyak, saya bengkek sket dengan Leli. Ahhhh well...

1 rantbacks:

Cikgu Siti Homestay Taman Indah berkata...

ahhahah..

seronoknya...

p(*_*)q

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...