Khamis, November 30, 2006

HEROES

montaj permulaan siri ni

HEROES. Satu siri cukup unik. Idea segar. Sama seperti Supernatural, siri ni mampu mencabar serials yang sedia ada. Pengikut makin bertambah. Fansites mula membuah. Sasaran audien bukan jer westerners tetapi juga Asians. Sarat dengan interracial. Pasangan Caucasian tak semestinya dengan Caucasian.

HEROES berkisarkan individu biasa yang terpilih. Kuasa terpendam mula bangkit. The calling of nature. Si geneticist tua mencari jawapan namun terkorban apabila mula mendekati kebenaran. Si geneticist muda rela dalam paksa memikul tanggung jawab menyelesaikan apa yang dimulakan. Si adik mencari siapakah dia dan apakah kurniaannya. Si abang menolak kebenaran yang sedia terbukti. Si ayah cuba menyatukan semula keluarga. Si anak paling memahami ibunya. Si ibu terdesak dalam identiti bercelaru. Si suami yang keliru dengan kematian yang sering mengiringinya.

Si pelukis mampu meramal bencana. Si pekerja biasa berusaha menjadi wira seperti namanya. Si gadis pelayan genius dalam diam. Si ahli sorak tidak mampu tercedera. Si polis mengejar pangkat tertinggi mampu berkomunikasi secara maya tetapi terseksa dengan kehidupannya. Si wanita yang menjadi penenang antara mereka. Si lelaki pendiam pengubah minda. Si kejam meratah mangsa tanpa belas. Si lelaki misteri yang mempunyai kaitan dengan segala-galanya.

Watak yang ramai mula-mula terasing tetapi beransur saling berkaitan. Si adik mula memahami siapakan dirinya yang sebenar. Wira harapan semua...

Para pelakon dalam HEROES

Uhhh... skema giler ayat xD Tapi memang disyorkan tengok citer HEROES nih. Belum ditayangkan di Malaysia tapi rasanya Astro akan amek ^_^ Sker tengok kuasa watak yang ada. Contohnya Peter Petrelli, adik kepada Nathan Petrelli. Dia ingat kuasa dia boleh terbang. Rupanya cuma abang dia je ada kuasa camtu. Bila bersama dengan Isaac si pelukis, tetiba jer dia ada kebolehan melukis. Dia pun boleh regenerate tisu badan and pulihkan kecederaan. Tu pun bila dia hampir dengan cheerleader yang mempunyai kuasa macam tu. Kesimpulannya, kuasa dia yang paling cambest antara sumer!! Kuasa mimicking atau meniru kuasa orang lain. Absorb their powers. Save the cheerleader. Save the world.

Tula motto citer tuh hingga episode 9 [homecoming]. Cheerleader yang dimaksudkan tu Claire Bennett yang mempunyai kuasa memulih. Dia diburu Sylar, lelaki kejam yang sker bunuh mangsa dengan brutal nya. Kepala cam digergaji and otak dikorek keluar, setiap sendi badan ditikam dengan objek tajam, mayat dibakar hangus... pendek kata, memang kejam giler. Tak tau motif sebenar tapi sasaran utamanya mungkin diaorang yang ada power just to absorb their powers for his own ke atau untuk pastikan cuma dia jer satu-satunya yang ada power . Yang mangsa-mangsa dia sebelum tuh cuma untuk keseronokan.

Peter Petrelli dibawakan oleh Milo yang pernah melakonkan watak Jesse dalam Gilmore Girls. Memula tengok HEROES cam familiar je muka dia. Bila tengok senarai cast. ARGHHHH!!! Memang dia!!! xD Bestnya!! Jared, Jensen and Milo sumer dalam siri hit ^____^ Tak sabarnya nak tengok Supernatural season 2 uhuhuhu... Kalau Astro tak tayang lagi, kena mintak Ryu-kun tolong download dari bittorrent la iskkk...

Direkomenkan tengok HEROES!! Siri ni cam mengajar, walaupun kita tak jelas dengan matlamat hidup kenapa kita lahir ke dunia, but someday we will know that we're meant for something big. Cuma masalah the right timing jer ^_^

4 rantbacks:

Cikgu Siti Homestay Taman Indah berkata...

tak larat nak layan banyak citer...

tgh layan drama korea--> sorry, i love u...

sangat touching!...

ahahhahahha

p(^_^)q

k o r o m y s t berkata...

Hehe... buat sementara ni nak stop dulu tengok cerita korea.

Tengah nak tunggu Deathnote part 2.

Ryuk~!! x3

Tanpa Nama berkata...

Heroes ni koromyst tgk kt ne..

teringin jgk tgk death note tp xkesampaian..xde geng nk g tgk..huhu

k o r o m y s t berkata...

Adik download huhu...
Sebab takde lagi kat Malaysia.

Tapi kalau dah ada nanti, try tengoklah ek ^_^

Umm... kalau takde sape yang boleh diajak tengok Deathnote, beli cd jelah nampak gayanya xD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...