Khamis, April 16, 2009

keje giler~

ho yeah!
Pernah melakukan apa-apa kerja giler? xD

Adakah segila membawa kucing jalanan bersiar-siar atas atap kereta? Hahaha. Peristiwa nih bukan rekaan. Pernah berlaku wooo~

Kisahnyer begini... kucing jalanan tu nak carik port yang menarik untuk melelapkan mata. Maklumla, dah pukul sebelas, lagi sejam nak diisytiharkan tengah malam. Jadi sesuai benar la waktunya untuk tido tuh.

Cari punya cari, dia tetiba cam tertarik pula untuk melepak di atas atap sebuah kereta yang penghuninya leka melepak di luar menunggu otoutonyer habis jamming. Maklumla, kereta itu tidak bergerak malah berbau aroma kucing kerana kucing-kucing memang suka melepak atas kereta itu, tak tau kenapa daa...

Tanpa disedari kucing itu, Koro merenung penuh minat akan adegan kucing melompat atas atap kereta, jilat-jilat bulu dan mengeliat mencari pose selesa untuk tido.

Selang beberapa minit kemudian, sesi jamming bersama kawan-kawan pun selesai sudah maka otouto pun berjalan macho keluar dari situ. Koro dengan segeranya berkata wei ada kucing aaa atas atap. Kejutkan la dia. Otouto memandang sekilas dan dengan penuh macho lagi, menggeleng kepala sambil melambaikan tangan berkata no no no.

Dan dengan selamba, dia melangkah masuk ke dalam kereta menghidupkan enjin. Kucing itu masih tido. Koro dan Ryu-kun pun masuk dalam kereta dengan perasaan serba-salah kerana kucing itu masih atas atap. Kucing itu masih juga tido.

Kereta sudah mula bergerak. Kucing itu tetap juga tido. Dan otouto pula sengaja memandu kereta dengan perlahan mengelilingi kawasan itu. Melalui tempat-tempat yang penuh dengan orang sebagai penonton. Dan dia akan tersengih lebar bila terdengar teriakan kekata wei ada kucing aaa atas atap tuh! Kereta tuh bawak kucing jejalan?! Wei driver tuh tak sedar ke ada kucing kat situ?!

Koro pun last-last cam nak tergelak sama tengok betapa excitednyer orang di sekitar melihat adegan kereta dengan kucing di atasnya. Dan otouto pula bertambah masyuk untuk membawa kucing tido itu berjalan sehingga ke rumah. Malangnyer, niatnyer tak kesampaian apabila kucing tuh akhirnyer terjaga dan melompat turun sebaik saja kereta masuk ke jalan besar.

Mesti kucing tuh cam kata ark mereka mau culik akuuu?! Tak ble jadik nih!! Lompat! Save maisef! You jump I jump!

Wahahaha~ xDDD

Sampai sekarang, kitaorang bertiga akan teringat peristiwa ini sebagai membawa kucing makan angin malam xDDD Owh~ memori yang indah. Hahaha. Agak-agak kucing tu pun ingat jugak ke? xP

tido jap ngantuks giler...

4 rantbacks:

Tensai7 berkata...

bila masa korang kuar g jamming ni~????!!! O_O
x aci~!!

k o r o m y s t berkata...

Haha dulu abang ada gi jamming kat satu lot kedai nih. Kedai memang khas untuk sesape nak jamming. Kira studio tumpang aaa. Masa tuh abang rasanyer main gitar letrik gak kot. Ke gitar biasa jek, tak ingat xD Tanya aaa dia xP

Tensai7 berkata...

yelah, apsal tetba korang join gak? O_O

k o r o m y s t berkata...

Haha entah xD

Lupa lak pasal apa xDDD~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...