Rabu, September 13, 2006

Kuroneko aka Black Cat

golden eye of number XIIIHee... dah lama tak bagi review anime xP Kali ni sajer memperkenalkan Black Cat. Citer nih berkisarkan tentang watak utamanyer, Train Heartnet atau lebih glamor dikenali sebagai Black Cat, pembunuh upahan tersohor merangkap ahli Chronos bernombor XIII [13 daa...]. Senjata dia sebuah pistol ke revolver... tahler... xD ... bernama Hades yang diperbuat dari orichalcum, sejenis bahan galian keras. Bahan galian nih ada dalam game Harvest Moon Back To Nature ekekeke...

torrayn harttonetto a.k.a nambaa saathinAnyway, Train nih memang setia giler dengan arahan Chronos tapi jauh di sudut hati, dia cam mula terfikir, bes sangat ker keje bebunuh orang nih? Dilema dia bertambah kuat sejak dia bertembung dengan seorang sweeper bernama Minatsuki Saya. Sweeper ni keje dia tangkap orang jahat and dapat upah dari pihak bandar yang keluarkan offer letter tuh. Anyway, Saya layan Train cam kenal jer xD Siap selamba badak jer minum susu Train xD Tapi sejak Train kenal ngan Saya, dia cam dah amek keputusan nekad untuk tinggalkan Chronos and jadi seorang sweeper gak cam Saya. Takmo dah bebenuh orang nih. Wat tambah dosa jer. Kira nak tobat la nih. Chronos memang bantah habis-habisan especially Sephirillia, ketua Chronos merangkap number I. Siap kata Train skang dah jadi musuh kepada Chronos and sebagai hukuman membelot Chronos, Train kena mati bila diaorang bertemu nanti.

Kek untuk Train disediakan oleh KyokoDi samping Train, watak utama kedua adalah Sven Vollfied ke camne tah ejaan nama xD Bekas polis yang ada keupayaan meramal guna mata kanannyer dan kini berkerja sebagai sweeper... tapi agak miskin xD Dia diupah oleh Rinse Walker, seorang pencuri mahir untuk dapatkan Eve, sebuah/seorang biotech weapon. Masa dia jumpa Eve kat taman tuh comel sangat xD Belanja aiskrim sumer tuh. Bila dia berjaya ceroboh masuk dengan Rinse ke tempat Eve ditahan, tetengok Train dah ada kat situ sedang acukan Hades ke dahi Eve. Pastu berlakulah adegan gado-gado antara penangkap Eve dengan Sven. Masa tuh Train dah blah setelah Sven halang dia bunuh Eve.

Anyway, pas Sven dan Rinse berjaya bawak kuar Eve, Train muncul lagi to finish the job. Sven halang lagi dan masa tu timbul la plak flashback kekata Saya dalam fikiran Train. "Kalau saya tak nak bunuh, maka saya tak bunuh la." So Train pun blah. Ituler first time dia gagal dalam misinyer sebagai assasin upahan Chronos. Fast forward sket citer... Creed Diskenth, seorang psycho dan juga ahli Chronos number... err... 5 kot... tak hingat xD ... sker giler kat Train. Err... bukan sebab dia gay tapi sebab dia kagum giler dengan ke-terrer-an Train. Memandangkan Train dah tinggalkan Chronos, maka dia ajak Train join geng dia yang akan "revolutionize the world". In short, Creed pun nak belot Chronos tapi lebih dasat sebab dia nak destroy Chronos.

Tapi Train takmo. Dia nak jadi sweeper cam Saya. Bila Creed dapat tau punca Train berubah hati semuanyer sebab Saya, dia pun mula bengang. Kata "that witch is corrupting my Train!!" and suatu malam tuh bunuh Saya. Dahler malam tuh Saya ajak Train gi tengok bunga api sempena sambutan tahun baru. Train sampai-sampai jer dah tengok Saya cedera parah dan Creed di tepi dengan pedangnyer berdarah. Creed siap ngaku lagi "I've done you a favour, Train. I killed the witch that is corrupting your mind." Ngamuk giler ah Train. Masa tengah fight Creed tuh, Chronos muncul untuk bunuh Train dan juga Creed sebab dapat tau Creed nak belot. Train plak... err... kes lama xD

Pastu berlaku letupan sebab tangki kapal manatah terpecah. Train sempat diselamatkan Sven dan Eve yang kebetulan berada kat situ. So ituler detik-detik bermulanyer pengembaraan Train bersama Sven dan Eve dan kengkadang di-join oleh Rinse. Train yang baru nih pakai loceng di leher sebagai bukti kepada Eve [yang dia panggil 'hime-chi', translated as small princess] yang dia bukan lagi seorang pembunuh aka orang jahat. Baju pun dah tukar dari kaler hitam ke biru. Train versi baru nih lebih lawak, lebih bangang xD Kedinginan dia semasa jadi assasin langsung dah hilang xD Tapi dendam dia masih pada Creed kerana bunuh Saya.

Perghhh... panjang xD Anyway, dapatkanla citer nih di pasaran yer? ^_^ Itupun kalau nak tau ending citer nih and perkara-perkara yang berlaku blablabla... Apa yang saya tulis setakat nih cuma on the surface. Inner depth korang tengok jelah sendiri xD Ngiauuu~.. x3

2 rantbacks:

Cikgu Siti Homestay Taman Indah berkata...

looorrr... ingat sama ngan cite cats eyes

k o r o m y s t berkata...

Lain woo xD

Lagi besh xD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...